• موبایل :‌
  • 09124895786 - 09149270796
جویای حال کسب وکارتان ،با تحلیل سوات SWOT
در ۱۳۹۷ مهر ۱۹, ۱۵:۲۵

جویای حال کسب وکارتان ،با تحلیل سوات SWOT

جویای حال کسب وکارتان ،با تحلیل سوات SWOT

 

 

واژه SWOT از کنار هم قرار دادن حروف اول چهار کلمه‌ی Strengths (نقاط قوت)، Weaknesses (نقاط ضعف)، Opportunities (فرصت‌ها) و Threats (تهدید‌ها) ساخته شده است.

 این تکنیک به ما کمک می‌کند تا به نقاط قوت و ضعف خودمان پی ببریم، 

فرصت های پیش روی خودمان را بشناسیم،

و تهدیدهای احتمالی را به شیوه موثری مدیریت کنیم.

 

تحلیل سوات: یک استراتژی

هر استراتژی دو دسته بزرگی از عوامل را شامل می­شود: عوامل درونی و عوامل بیرونی.

S: نقاط قوت شما چیست؟

برای پیدا کردن جواب این سوال، چند سوال کلیدی از خودتان بپرسید؟

 کسب‌ و کار ما چه مزیت‌هایی برای مشتریان دارد؟ 

ما چه کاری را بهتر از بقیه انجام می‌دهیم؟

نظر مردم درباره‌ی ویژگی‌های مثبت ما چیست؟  

چه فاکتورهایی باعث افزایش فروش ما شده؟ 

امتیاز ما نسبت به سایر رقبا چیست؟ 

با خودمان چند نقاط قوتچندیم؟

حتما می دانید نقاط قوت خود را با رقبایتان می سنجید

برای نمونه، اگر همه رقبای شما محصولاتی با کیفیت بالا ارائه می‌دهند، دیگر تولید محصولات با کیفیت بالا نقطه قوت شما نیست، بلکه یک ضروریت است.

بهتر است برای پیدا کردن نقاط قوت خودتان، ببینید که چه عامل یا عواملی شما را از بقیه جدا می‌کند و برگ برنده شما در عرصه رقابت است.

 

بزرگ‌ترین نقطه قوت من اینه که نقاط ضعفمو نادیده میگیرم.

آیا تفکر استراتژی و برنامه بلندمدت بر شرکت و سازمانتان دارید ؟مشاوره استراتژی

http://alisoleimanpour.ir/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%85%D8%AF%D8%AA-%D8%A8%D8%B1-%D8%B4/

W: نقاط ضعف شما چیست؟

نقاط ضعفبعد از شناسایی نقاط قوت، حال نوبت به نقاط ضعف‌تان می‌رسد که باید آنالیز کنیم 

از خودتان بپرسید: لازم است کدام بخش کارمان را بهتر کنیم؟

کدام کار باعث کاهش فروش‌مان شده؟

چرا مدیریت حرف اول و اخر را می زند 

چرا کارکنان با دل و جان کار نمی کنند؟

کدام خط تولید را متوقف بکنیم ؟

چرا سهمی از بازار اینترنتی نداریم ؟

توقف کدام کار لازم است؟

از دید مشتری نقاط ضعف ما در چیست؟

و یا کسب‌وکار ما از بیرون چه‌شکلی است؟

O: فرصت‌های پیش رو را ارزیابی کنید.

به نظر من مفیدترین و لذت­بخش ترین قسمت آنالیز SWOT همین پیدا کردن فرصت‌ها و استفاده از آن‌هاست.

شاید بپرسید برای کشف فرصت‌ها به چه چیزی نیاز دارید؟

برای پیدا کردن فرصت‌ها به دو مرحله‌ی قبلی نیاز دارید و علاوه بر آن، باید چشم‌ و گوشتان را نسبت به وقایع اطرافتان باز کنید و آگاه باشید.

فرصت‌هایی که ممکن است برای شما رخ دهند و استفاده از آن‌ها شما را چندین قدم رو به جلو هدایت کنند.

چنین فرصت هایی حتی می‌توانند از جنس یک رویداد معمولی باشند.

فرصت‌هااز موقعیت های اقلیمی در فصل های مختلف استفاده کنید 

یا قرعه کشی بزرگ شش ماه یا فصلی حتی ماهی برگزار کنید 

یا از مناسبت های تقویم نهایت استفاده را ببرید نسبت به نوع و روز فعالیت تان 

بودن در صفحات محبوب مردمی چون کانال تلگرام و اینستاگرام و ف بوک و وب سایت و…

 

فرصت به ندرت در خانه‌تان را دو بار می‌زند! حتی در دنیای کسب‌و‌کار!

 

T: تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنیم!

می‌خواهید بدانید تهدیدهای سر راه شما چیست؟ ا

سوالات زیر را از خودتان بپرسید:تهدیدها

موانع ممکن راه تان را بشناسید ؟

رقبای ما چه‌کار می‌کنند؟

آیا بدهی پرداخت نشده داریم؟

تغییرات دنیای تکنولوژی تغییرات محیط ، تغییرات سبک زندگی یا حتی تغییر سیاست دولت، بازار ما را تهدید می‌کند؟

آیا استانداردها در حال تغییر هستند؟

آیا نقطه‌ضعفی داریم که به ما ضربه بزند؟

 

جویای حال کسب وکارتان ،با تحلیل سوات SWOT

حتما از کسانیکه از سوات کمک گرفتند وموفق شدند حتما یاری بجویید

یا از یک مشاور خبره کسب وکار مدیریتی کمک بگیرید

می توانید پرسشنامه سوات SWOT مرا هم داشته باشید  براساس آن خودتان را سنجش کنید تا بدانید که در کجای کار قرار دارید

و چطور می توان در نزدیکترین زمان ممکن به بیشترین سود رسید 

ارتباط با ما

۰۹۱۲۴۸۹۵۷۸۶

۰۹۱۴۹۲۷۰۷۹۶

http://telegram/moshaveralisoleimanpour

 

بدون نظر


لطفا نظر خود را بنویسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فردی و کسب وکار : 09124895786 - 09149270796