صفر تاصد بازاریابی حرفه ای برای کسب وکاران موفق

صفر تاصد بازاریابی حرفه ای برای کسب وکاران موفق

صفر تاصد بازاریابی حرفه ای برای کسب وکاران موفق

صفر تاصد بازاریابی حرفه ای برای کسب وکاران موفق

 

ایده های کلی

1 نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود
۲ درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالانه بازاریابی تعیین کنید.
۳ هر سال اهداؾ خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم کنید. 
۴ یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید. 
۵ هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراه تان داشته باشید. 
۶ یک سنجاق سینه شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید. 

بازار هدف

۷ نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، محصول یا استراتژی بازاریابی شما تاثیر بگذارد، هوشیار باشید. 
۸ مطالعات تحقیق بازاریابی درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید. 
۹ آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید.
10 از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید. 
11از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند. 
12 بازار جدیدی شناسایی کنید. 
13 به یک فهرست پستی مربوط به حرفه تان بپیوندید. 

صفر تاصد بازاریابی حرفه ای برای کسب وکاران موفق

توسعه محصول

14 یک خدمت، تکنیک یا محصول جدید ارائه دهید. 
15 نسخه ای ساده تر، ارزان تر یا کوچک تر از محصول یا خدمت خود پدید آورید. 
16 نسخه ای شکیل تر، گران تر، سریع تر یا بزرگتر از محصول یا خدمت خود ارائه دهید. 
17 خدمات خود را به هنگام کنید. 

آموزش، منابع و اطلاعات

18 یک تیم مشاوره در زمینه بازاریابی و روابط عمومی مرکب از همکاران و صاحبان کسب و کارهای مشابه را گرد هم آورید و به تبادل اندیشه و مسائل صنفی بپردازید.
19 برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید. 
20 در سمینارهای بازاریابی حضور یابید. 
21 کتاب های بازاریابی را بخوانید. 

۲۲ مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید. 
۲۳ هر ماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایده های تازه ای بگیرید.
۲۴ به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید. 
۲۵ یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده وسایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید. 
۲۶ یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید. 

قیمت گذاری و پرداخت

28 ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد. 
29 به مشتریان امکان دهید با کارت اعتباری پرداخت کنند. 
30 به مشتریان ثابت، تخفیف دهید. 
31 شگردهای معامله پایاپای را بیاموزید.

32 به اعضای برخی باشگاه ها، گروه های حرفه ای و سازمان ها در مقابل تبلیغ محصولات و خدمات شما در نشریاتشان تخفیف بدهید.

ارتباطات بازاریابی

 

۳۳ برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید. 
۳۴ بروشوری از محصولات و خدماتتان را چاپ کنید. 
۳۵ همراه بروشورهای خود یک برگه نظر سنجی بگنجانید که پول تمبرش را پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد 
ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید
۳۶ یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتما آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و 
بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد.
۳۷ برای هر کدام از بخش های بازار هدفتان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید،

مثلا یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکی برای کاسب و کارها و مصرف کنندگان
۳۸ یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید. 
۳۹ روی سر برگ، برگه های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید. 
40در بروشورهای خود نظرات مثبت مشتریان درباره کالا و خدمات خود را به چاپ برسانید. 
41یک فهرست پستی جدید را امتحان کنید. اگر به ثمر ننشست، آن را به فهرست های کنونی پست مستقیم خود بیفزایید یا به 
فکر کنار گذاشتن فهرستی بیفتید که توقعات شما را برآورده نمی کند.
42رای بازاریابی به شیوه پست مستقیم از پاکت های رنگی یا بزرگ استفاده کنید یا نامه هایی را روی کاغذ سفید بدون خط 
بفرستید تا کنجکاوی گیرنده را برانگیزد.

رابطه با رسانه ها

۴۳ از انتشارات نشریات جدید متوجه شوید تا اخبار خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید. 
۴۴ در روزنامه های عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب بنویسید. 
۴۵ مقاله ای به قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکارانتان بفرستید. 
۴۶ در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع و چندین بار برای مطبوعات ارسال کنید. 
۴۷ یکصدمین، پانصدمین یا هزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید. 
۴۸ یک جایزه سالانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید

مثلا می توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید.

۴۹ در زمینه رسانه و روابط عمومی آموزش ببینید یا مطالبی درباره آن بخوانید. 
50ر برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید. 
51در مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی خود بدهید تا به عنوان یک 
برنامه عادی پخش کند.
۵۲ نامه ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید. 
۵۳ اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات بفرستید. 
۵۴ مرتبا روزنامه ها ومجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید. 
55مقاله کسب وکارتان را بنویسید

۵۶ در صنعت خود تحقیق کنید و پس از کشف یافته ای مهم، آن را در اختیار مطبوعات بگذارید. 

خدمات مشتری و رابطه با مشتری

۵۷ از مشتریانتان بخواهید که بازگردند. 
۵۸ تماس های تلفنی مشتریان را بدون قوت وقت پاسخ دهید.
۵۹ روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید. 
۶0 برای مشتریانتان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و … برای شان بفرستید. 

61 موبایل شخصی تان را برای مشتریان وفادار و ثابت بدهید
۶۲ در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید. 
۶۳ تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، 
کارت تبریک ارسال کنید.
۶۴ مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید. 
۶۵ بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید. 
۶۶ گاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید. 
۶۷ به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید. 
۶۸ بروشور خود را برای اعضای سازمان هایی که عضویتشان را دارید، بفرستید. 
۶۹ در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید. 
70پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید. 

تبلیغات

71در فصل های که اوج فعالیت تان می باشد  برای کسب و کارتان تبلیغ کنید 
۷۲ یک شماره تلفن راحت و به یادماندنی بگیرید. 
۷۳ برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید کنید. 
۷۴ از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکا با سایر حرفه ای ها تبلیغ کنید
۷۵ در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ کنید.
۷۶ به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پرمخاطب قرار دهید. 
۷۷ به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی  نظیر خودکار، پد ماوس یا ماگ بدهید. 
۷۸ درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود. 
۷۹ مقابل پیاده روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید

80رچسب های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید. 
81آگهی های خودرا کد گذاری و نتایجشان را دنبال کنید. 
۸۲ تابلو ساختمانتان وتابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید. 
۸۳ اگر فکر می کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید. 
۸۴ حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید. 

رویدادهای ویژه

صفر تاصد بازاریابی حرفه ای برای کسب وکاران موفق

۸۵ در نمایشگاه های مربوط به حرفه تان، حتما یک غرفه بگیرید
۸۶ همراه سازمان های غیرانتفاعی، مانند موسسات حمایت از کودکان معلول، اسپانسر یک برنامه یا ضیافت شوید. 
۸۷ در دبیرستان ها سخنرانی کنید وبه دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید. 
۸۸ خیابانی در منطقه جغرافیایی تان انتخاب و اعلام کنیدکه نظافت آن را سازمان یا شرکت شما برعهده می گیرد. رهگذران با 
دیدن نام وآرم شما، متوجه اقدام پسندیده تان خواهند شد.
۸۹ بخشی از وقت و پول خود را به سازمان های خیریه یاغیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات به چاپ برسانید.
90یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره خدمات خود تهیه کنید. 
91کتاب تالیف کنید. –

ایده های فروش

۹۲ روزنامه ها ونشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانید.
۹۳ شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکارغ وکانون تبلیؽاتی تان برسانید و
بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
۹۴ ساعات فعالیت خود را افزایش دهید. 
۹۵ حتی در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید. 
۹۶ نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید. 
۹۷ به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برای شان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید. 
۹۸ از طریق اینترنت سفارش بگیرید. 
۹۹ به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است. 
100 از زمان پاسخگویی به سفارش ها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید.

 

صفر تاصد بازاریابی حرفه ای برای کسب وکاران موفق

مشاوره کسب وکار علی سلیمان پور

09124895786

09149270796

آدرس تبریز شهرک ارم خیابان المهدی 200 متر پایین تر از دفتر سلامت دفتر مشاور علی سلیمانپور

فروش ویژه دستگاه کارتخوان سیار توسط مشاور کسب وکار آذربایجان علی سلیمانپور

فروش ویژه دستگاه کارتخوان سیار توسط مشاور کسب وکار آذربایجان علی سلیمانپور فروش ویژه دستگاه کارتخوان سیار توسط مشاور کسب وکار آذربایجان علی سلیمانپور راهی نو برای کسب درآمد خودتان صاحب خودپرداز شوید  خودتان صاحب پوز بانکی سیار باشید و اجازه ندهید در بانک مبالغ میلیونی تان را مسدود سازند  اگر بخواهید که دستگاه کارتخوان […]

ایده پرداز و مشاوره کسب وکار آذربایجان علی سلیمانپور

ایده پرداز و مشاوره کسب وکار آذربایجان علی سلیمانپور ایده پرداز و مشاوره کسب وکار آذربایجان علی سلیمانپور ارائه راهکارهای عملی برای رشد کسب وکار شما  مشاور علی سلیمانپور در خدمت کسانی است که پول دارند اما نمی دانند چه شغلی در آینده پردرآمد خواهد بود تا در آن سرمایه گذاری انجام دهند و یا […]

رئیس باید بیشتر از همه کار کند !!!

رئیس باید بیشتر از همه کار کند !!! رئیس باید بیشتر از همه کار کند !!! رئیس باید بیشتر کار کند!! بعضی تصور میکنند که رئیس بودن فقط به پشت میز نشستن، و به این و آن دستور دادن است. ممکن است وقتی می‌بینند کسانی هستند که از حرف‌هایشان اطاعت می‌کنند و به آنها احترام […]

صفر تا صد زندگینامه حضرت محمد رسول الله

صفر تا صد زندگینامه حضرت محمد رسول الله صفر تا صد زندگینامه حضرت محمد رسول الله زندگی  نامه حضرت محمد (ص): نام: محمد بن عبد الله حضرت محمد (ص) در تورات و برخى کتب آسمانى «احمد» نامیده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پیش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.

برای برداشتن گام موثر در کسب و کارتان ثبت نام کنید.

با ثبت نام در وب سایت ما و خرید آموزش ها، آینده کسب و کار خود را با یادگیری مهارت های جدید تضمین کنید
برو به بالا