بازاريابي يا مارکتينگ چیست
می خواهیم بدانیم دقیقا بازاريابي يا مارکتينگ چیست ؟
بازاريابي به عنوان فرايندي مديريتي -اجتماعي تعريف ميشود که بوسيله آن افراد و گروهها از طريق توليد و مبادله? کالا با يکديگر، به امر تأمين نيازها و خواستههاي خود اقدام ميکنند. براي روشن شدن اين تعريف بايد بدواً اصطلاحات مهم نياز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسي کرد.
نسلهاي بازاريابي
اولین نسل بازاريابي: توليد => بازاريابي
دومین نسل بازاريابي: تحقيق => توليد => بازاريابي
سومین نسل بازاريابي: تحقيق => توليد => بازاريابي => ارتباط دائمي با مشتري تا نفوذ به ذهن و قلب او
بازاريابي اجتماعي
بازاريابي
اصول بازرگاني رسمي که منشأ آن از ايالات متحده آمريکا است.
بازاريابي به تلاش براي ارتباط بين ارزش محصول (کالاها يا خدمات) و مشتري گفته ميشود.
بازاريابي گاهي اوقات به هنر فروش نيز معروف است؛
ولي فروش يکي از توابع کوچک بازاريابي به حساب ميآيد.
تعريف لغت نامهاي بازاريابي عبارت است از
«فراهم کردن کالاها يا خدمات براي برآورده ساختن نيازهاي مصرفکنندگان.»
به بيان ديگر، بازاريابي شامل درک خواستههاي مشتري و تطابق محصولات شرکت، براي برآورده ساختن آن نيازها و در برگيرنده فرايند سودآوري براي شرکت است.
بازاريابي موفق مستلزم برخورداري از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و ارکان بازاريابي بازاريابي بر پايه مقوله اصلي (معروف به 4P) به شرح زير استوار است:
4P
-
کالا يا خدمات (به انگليسي: Product)
-
توزيع يا محل (به انگليسي: Place)
-
قيمتگذاري (به انگليسي: Pricing)
-
ترويج (پيشبرد) (به انگليسي: Promotion)
پيام: کسب و کار شما چه پيامي را منتقل ميکند؟
رسانه: روزنامه، تلويزيون، ايميل، بيلبورد، تبليغات در سايتهاي اينترنت
مخاطب: افرادي هستند که علاقهمند به محصولات و يا خدمات شما هستند.
زماني بيشترين فروش را خواهيد داشت که بهترين بازاريابي از بازار و نياز مشتريان را شناسايي کرده باشيد .
بازار و بازاريابي جديدي را براي شما دارم که هيچ کسي بر آن بازار دست نزده است بازاري کاملا دنج و بازاري که رهبر آن بازار خواهيد بود نه پيرو بازار
خدمات يا سرويس(ها) به هرگونه فعاليت يا مزيت گويند که از يک طرف به طرف ديگر ارائه ميشود و لزوماً نامحسوس است و مالکيت چيزي را به دنبال ندارد
يک خدمت، فعاليت يا مجموعهاي از فعاليتهاي کم و بيش ناملموس است که معمولاً و نه لزوماً در تعاملات بين مشتري و کارکنان خدمات و يا منابع فيزيکي و يا کالاها و يا سيستمهاي عرضهکننده خدمات صورت ميگيرد و به عنوان راه حلي براي مشکلات مشتري ارائه ميشود.
تفاوت خدمات با محصولات
اکثر خدمات نا ملموس ميباشند.
خدمات ناهمگون و ناهمسان است.
قابل ذخيره در انبار نمي باشد از توليد بمصرف است
مرحله توليد و مرحله مصرف بيشتر خدمات غيرقابل تفکيک ميباشد. استفاده از خدمات اغلب در زمان عرضه خدمات انجام ميشود.
امروزه اکثر شرکت يا شخص موفق در فعاليت خود 24 ساعت و 7 روز هفته در اختيار مشتريانش مي باشد
اگر خدمت و گارانتي شما دو سال هم باشد بدون شک هنوز شما و يا محصولتان مشکل داريد پشتيباني بايد مادالعمر باشد
بنده 24/7 در خدمتتونم اگر کسي شماره بنده را داشته باشد و هرموقع تماس بگيرد بدون استثنا جواب خواهم داد چون شماره ي دادم ديگر مسئول هستم .
امروزه مشکل اساسي خريداران کالاي توليدي و صنعتي اول فروش آن کالا و خدمات می باشد
بعد از فروش پشتيباني فني و همه جانبه پس از فروش مي باشد
در کتاب سلطان فروش ششمین کتاب مدرس فروش و بازاریابی تمامی روش های مدرن ایران و جهانی توضیح دادیم می توانید تهیه هم بکنید
و یا از مطالب یوتیوب ما استقاده نماید تا بیشتر بفروشید و فرآیندهای مدرن را دانسته باشید
https://www.youtube.com/@ALISOLEIMANPOUR
البته اگر شرایط مشاوره تلفنی یا حضوری هم داشتید می توانید اطلاعات و مشاوره موردی و اختصاصی نسبته به کسب وکارتان داشته باشید .
04133313301 + 09124895786 تبریز 4 راه منصور برج تجاری عتیق 2